torsdag 12 februari 2015

Myrsine











































Denna lilla växt är nog banne mig det bästa jag nånsin köpt i blomväg. Nu borde jag egentligen akta mig vad jag skriver, jag är skrockfull och vad vet jag, den kanske börjar tappa sina blad efter jag skrivit detta inlägg. Men jag skriver peppar peppar och spottar över vänster (eller ska det vara höger?) axel för säkerhets skull. ;-)

Myrsine - får jag lov att presentera kompisen/släktingen till myrten som dock är lite knusslig att ta hand om. Men myrsine - å så tacksam! Min står inte ens i ett fönster och medan mina andra blommor lever en tynande tillvaro när jag glömmer att vattna så står den här grön och grann och har inte tappat ett enda blad. (Peppar peppar igen.)

Så - mitt tips - stöter du på en i blomaffären - köp! Det tänker jag göra nästa gång - en till vill jag nog ha!

 Mia

1 kommentar:

Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Toppentips! Växter som är lätta att ta hand om är det bästa :)

Ha en trevlig helg!
Kram Jane