onsdag 25 februari 2015

Bakat igen


















































Joo, vi har bakat igen! Faktum är att vi bakar mer än som syns, jag visar inte varje gång för då tror ni att vi inte gör annat än att bakar. Och det gör vi kanske inte men vad ska man göra när det regnar och regnar och dottern bara äääälskar att baka? (Jag också förresten, jag också..) Jo, då bakar man! :-)

Och här blev det Filippas mormors tekakor, ett recept jag skrivit upp för att behålla för evigt och som inte bara är sådär nyttiga med havregryn (som med vatten kokas till gröt) i utan även mättande och nostalgiska. Vi åt dem alltid som barn jag och brorsan. Jag gjorde en extra stor laddning så det var plåt på plåt på plåt in och ut ur ugnen så nu står vi oss ett tag.

Så, nu är det jag som ger dem till min dotter och om det smakade? Jo, det gjorde nog det - hon smällde i sig 5 1/2 stycken!

 Mia

2 kommentarer:

Det Vita Drömhuset sa...

Mysigt (och gott!) att baka! :)

Kram Åse

Fru Eriksson sa...

Hihi Underbart söt liten bagerska & mormors tekakor är säkert supergoda :)

/Torsdagskram