tisdag 6 januari 2015

Vinter











































Oj vad alla längtar till våren i blogg- och instagramvärlden just nu. Det gör faktiskt inte jag. Jag packar ner julen men behöll adventsbelysningen ute och inne till tjugondedag knut, det är ju faktiskt helt tillåtet tycker jag. Inte för att jag har julstämningen kvar utan för att det blir lite mysigare mot mörkret därutanför. Och så grankvistarna i fönstret får stå ett tag till.

Medan andra längtar efter våren försöker jag leva i nuet, dvs vintermånaderna och njuta av årstiderns växlingar. Våren kommer tids nog men först vill jag faktiskt få lite snö!

 Mia


2 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Hej! jag gör precis som du och väntar lite med att börja längta efter våren. Den är ju fortfarande så otroligt långt borta och väntan blir så seg om man börjar redan nu. Bättre att tänka vinter och pynta för det tycker jag. Mina stjärnor och ljusstakar och slingor blir också kvar ett tag till även om pyntet plockats bort.
Ha det fint!

Photo by Maria sa...

Jag brukar göra som du, men har börjat att ta ut julen från ett rum i taget, det mest för att jag jobbar sju dagar i sträck från i morgon och vill göra annat när jag väl blir ledig =)

Ha en fin kväll och morgondag =)

Kram Mia