söndag 18 januari 2015

Morberg












































Matlagning. Rätt kul faktiskt när man har tid, lust och ork vilket är rätt många förutsättningar som ska klaffa när man är småbarnsförälder och egenföretagare. Och särskilt när jag är såpass mycket ensam som jag är med min dotter eftersom maken pendlar. Och eftersom det är jag som alltid gör maten här hemma blir det lite utan inspiration emellanåt men jag jobbar på att få in maken i köket under 2015 ;-) Jag har inte gett upp hoppet..

Hursomhelst gör jag oftast matlådor så att våra veckodagar ska vara så smidiga och lätta som möjligt. Det är bara det där med variationen då. Fick en fin julklapp med en av favvisarna i köket - hade gärna satt mig ned till en dukad, lagad måltid som någon annan lagar för en gångs skull. Det är liksom inte så ofta. Som Per Morberg gärna fick laga ;-)

Jag gissar att Per har annat än att laga mat till mig så jag får nog vänta förgäves på den dagen och får nog laga den maten själv. Tänkte försöka mig på ett litet försenat nyårslöfte om att testa lite andra rätter under året. Gärna husmanskost!

 Mia


Inga kommentarer: