fredag 12 december 2014

Gårdsbutiken öppen lördag och saffranssnurror med vit choklad













































Imorgon lördag 13/12 är gårdsbutiken öppen för sista gången för det här året kl. 11-13, då med
10 % på ALLT i sortimentet så passa på att shoppa de sista julklapparna! Vi finns på Öståkersvägen 1 i Dingle och vägbeskrivning hittar du i nätbutiken under fliken Gårdsbutiken.

Häromdagen bakade jag igen. Ni vet, jag har ju fått pippi på det just nu. Jul-pippi då kanske för jag tycker det är SÅ mysigt att baka ihop med min lilla dotter som står där ivrig, med lysande ögon och säger MMMM när hon smakar. Kan det bli roligare än så?

Denna gång bakade vi saffranssnurror fyllda med vit choklad och jag säger bara lussekatter släng er i väggen. Supergoda så dessa lär vi göra igen! Receptet hittar ni här och jag valde att ta vit riven choklad även på toppen istället för chokladkulor och det blev smaskens!

 Mia

1 kommentar:

angie sa...

danke für die wunderschönen inspirationen, liebe grüße von angie und einen schönen freitag!!!