måndag 15 december 2014

Före - efter























Förebild, obs - inte våra saker utan före detta ägarens.






















































Efterbilder


Oj, jag har HELT glömt av att visa er hur det blev i sista rummet i undervåningen efter renovering. Det allra värsta, jobbigaste, fulaste och mest att göra i, på ett sätt. För att göra historien kortfattad så hade det tidigare kommit in fukt här och före detta ägaren hade åtgärdat orsaken till detta och påbörjat en renovering men inte avslutat den. Kortfattat alltså. Men det var skadade väggar, ett betonggolv som man kunde gråta över och helt enkelt mycket att göra med. Grovarbete alltså.

Men - återigen har vi fått hjälp av våra snälla, stackars pappor som varit oss till stor hjälp även med detta rum och till slut ser det ut som ovan. Ett, idag, extrarum men förhoppningen är stor att vi en dag ska bli fyra i familjen och då blir detta mitt och Martins sovrum om några år. Tills dess - ett lekrum/gästrum.

På bilderna sitter jag på gästsängarna som vi ställt omlott så de bildar en hörnsoffa. Den vita kistan var min farmors fars som han reste med till Amerika för att jobba och skicka hem pengar till sin familj. Dockvagnen hade jag som liten. Och mattan på golvet har min mormors mormor vävt för många många år sedan.. Kära arvegods även här inne liksom i hela huset. Och jag älskar dem!


 Mia


3 kommentarer:

Anonym sa...

Golvet.... Hmm.nej!

Hem och Lycka sa...

Anonym - hört talas om frasen "har du inget snällt att säga kan du låta bli"?

Ida sa...

Ser jättefint och fräscht ut! Kram Ida