tisdag 25 november 2014

Jag tragglar












































Sedan Filippa var yttepytteliten har hon vägrat täcke. Och kudde.. Men jag tycker att närmar man sig fyra år så borde man kanske snart börja med det? Så jag testar ibland. Hon provar, gosar ner sig, jag frågar - känns det bra och jo, hon nickar. Så drar vi igen dörren, tajm att sova, så tar det typ 30 sekunder tills hon ropar mammaaaaa, jag vill inte ha täcke och kudde. Nähänä..

Hon sover på en gigantisk kudde som heter Sven. Eller vovve rättare sagt. På underlakan. Utan en tillskymmelse till täcke. Men visst, sover gott, det gör hon ju, oftast. Så jag fortsätter väl att fråga nån enstaka gång ibland, tjejen kan väl inte sova såhär tills hon blir 15..

Tills dess lägger jag numera på överkast i alla fall och en kudde så får jag stoppa om på dagarna istället!

 Mia

4 kommentarer:

VisaLiza sa...

Så söt den lilla röda pallen är! Verkligen fin detalj. Tror att en inte behöver oroa sig så mycket för det där grejerna som barn gör som vi kan uppfatta som tokigt. En dag (snarare natt) fryser hon och vill ha ett täcke och tills dess är hon nog alldeles nöjd som det är. Kramar Liza

angie sa...

oh, den green gate beutel millie habe ich auch, liebe grüße von angie

Magda sa...

Jag har två som vägrar täcke här- den ena snart 3 år och den andre 6 veckor. Jag gör också små tappra försök men det går verkligen inte hem. Skönt att höra att man inte är ensam ;-)

Hem och Lycka sa...

Magda - ah, men vad skönt att höra att det inte bara är här, har försökt sedan hon föddes men tjejen har sparkat av sig eller vägrat sedan dess. Tids nog.. ;-)