torsdag 13 november 2014

Hösttrötthet











































Förr blev jag aldrig påverkad av ljust eller kanske rättare sagt bristen på ljuset. Nu, såhär års, höst och vinter när det är som allra mörkast. Å andra sidan hade jag inte småbarn då och kunde sova hur mycket jag ville. Så det känns att man är trött när höstmörkret kommer och jag tycker mörkret är lite jobbigt numera på alla sätt och vis. Men tur är väl att det bara är några veckor till - sedan vänder det!

 Mia

4 kommentarer:

angie sa...

ein tolles muster, sieht sehr kuschlig aus!!! liebe grüße von angie

Annas skattkammare sa...

Visst är man så mycket tröttare nu när man lever småbarnsliv! Samtidigt som man får energi av det känner jag. Jag har fått mer energi av att hålla igång med allt som ska göras, men när man sätter sig på kvällen- då är det kört! ;)
Trevlig helg!
Kram Anna

VisaLiza sa...

Jag känner på samma sätt och har funderat mycket på varför det är på det viset. Kanske är det åldern? Fast jag tänker att för egen del handlar det mer om att jag bor på landet och påverkas mer av årstidernas växlingar. Huset skall värmas upp, uppfarten skottas och så vidare. När en bodde i lägenhet i ett samhälle då behövde en ju inte tänka på sådant. Kramar Liza

Ida Södernlom sa...

Vet precis hur det känns...jag har inga barn men jag har ALLTID blivit påverkad av mörkret!! Att ställa om klockan tar kål på mig och jag mår jätte dåligt :( Nu finns ingen sol om dagarna och det påverkar mig psykiskt!! Blir så trött, deppig och lite illamående faktiskt :/ MEN man får mysa till det med en kopp te och en bra film ;) Lite nya textilier och porslin så blir det faktiskt lite bättre :) Må gott!! KRAM