måndag 6 oktober 2014

När verkligheten kommer ikapp











































Ja, förlåt. För att jag liksom varit lite off här på bloggen. Lite även på insta faktiskt och det brukar jag inte vara. Men luften gick ur mig på nåt vis och antagligen har allt som hänt under ett år tillbaka liksom hunnit ifatt.

Sommarsemestern (fast semester har jag ju inte som egen) försvann i missfall, renovering sedan sommaren 2013 som tar på krafterna och jag vill bara bo och ha vardag nu, krock med allt det som rörde det runtomkring och ja, en man som är borta mycket. Ensam med en liten tjej. Och sorgen över bebisen slog till rejält för några dagar sedan. När jag trodde att det liksom lagt sig. Men istället tydligen allt liksom istället hade börjat sjunka in. När verkligheten kom ikapp.

Ja, nu ska jag inte klaga men det var liksom bara det jag ville säga. Nu ska jag resa på mig igen, skaka av mig dammet och ta nya tag. Borra näsan i den där lilla söta nacken och snusa henne i håret. Tills hon säger sluta mamma. Tur jag har den där lilla. Som vill klä sig i sina finaste kläder dagarna i ända och precis börjat säga "jag älskar dig, mamma". Men bara till mamma, pappa fjäskar men han får icke höra orden. Inte än i alla fall.

Ja, så får det bli, nya tag, igen.

 Mia

3 kommentarer:

Jessica Samuelsson sa...

Åh du gnäller väl inte! Klart man mår bra av att ventilera. ❤️

Jag hoppas att det snart flyttar in en frisk liten bebis i magen ❤️

Stor kram

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Usch, vad jobbigt ! Hoppas det går framåt, uppåt nu för er!

Sofie sa...

En stor kram!