fredag 10 oktober 2014

Missfall











































En bild från i sommar när vi mådde som allra bäst, midsommar, varmt och skönt.

Tidigt i denna vecka fick vi ett glädjande besked - vi skulle bli 4! Ett plus på stickan och glädjen var enorm! Tills dess att jag började blöda sent i onsdags och glädjen byttes till sorg. En väldigt kort glädje blev det. En gång till. Andra missfallet på tre månader och jag är så ledsen att jag inte vet vad jag ska ta vägen.

Men - för min lilla tjejs skull - som har det bra hos mormor och morfar just nu - ska jag försöka ta nya tag. Även om det rullar så många tårar som det kan göra just nu. Men jag låter mig vara sådär riktigt ledsen som man bara kan bli i en situation som denna, att ha mist två barn under kort tid, och kommer nog vara till och från ett bra tag..

Så om jag är lite frånvarande igen - till och från - här och där på insta så vet ni varför. Men jag kommer igen och är så glad att ni följer mig och min lilla butik, TACK för det!

 Mia



14 kommentarer:

Sofie sa...

KRAM!!!

Anonym sa...

Jag fick också missfall för sex veckor sen och vet nog hur mörkt du tycker att allting är just nu. Vi försöker också ge vår dotter ett syskon. Det som får mig att känna lite glädje och någon form av lugn är att tänka på att jag en dag kommer att ha en frisk bebis i magen, att jag får föda ett barn till, att få se dottern träffa sitt syskon för första gången. Den dagen kanske är långt borta, men jag längtar med förväntan. Tappa inte hoppet. Snart är det eran tur igen. Stor kram.

VisaLiza sa...

Känner verkligen med er. Det är ju så svårt att ställa om från hur en har tänkt sig verkligheten till att det blir på ett annat sätt. Kramar Liza

dnyahuset.blogspot.se sa...

Så fruktansvärt! Orden räcker inte till.

Anonym sa...

Hej Mia!
Ge inte upp, jag lovar att det kommer gå bra, snart... Tänker på er trots att jag inte känner er. Du har en underbar blogg!
Stor höstkram / Karolina

alegningela sa...

Så ledsamt, Mia. Tillåt dig nu att sörja, och sedan kravlar du dig upp igen och tar nya tag. Stor, varm kram!

Fru Eriksson sa...

Så ledsen jag blir för er skull ...
Stora Styrkekramar till Er!

Hanna sa...

Stor kram till dig!

Frida i Älvsjö sa...

***styrkekramar***

Vitt och Blått sa...

STOR kram till dig! <3

Hem och Lycka sa...

Anonym - stort tack för din kommentar och alla tummar och tår till er som också försöker. Många kramar!

Hem och Lycka sa...

Tack snälla söta Karolina!

Hem och Lycka sa...

Tack snälla Frida! kram!

Sanna sa...

<3<3<3