torsdag 16 oktober 2014

Jullängtan och julplanering












































TACK snälla ni, ni är så rara och lämnar fina hälsningar..

Jag börjar längta till jul..

Jag tänkte - mina förhoppningar är kanske jag ska säga istället, att rulla mina egna köttbullar á la Jessica Wahlgren som tydligen gör de allra bästa, göra en smarrig Jansson, baka de godaste saffransbullarna och bara mysa loss med min lilla familj. Visst ja, baka pepparkakor med de nya måtten och roliga kakstansaren från Ikea (ska visa senare!). Spendera en hel del tid i köket till lagom stora krav eller inga krav alls rättare sagt. Köpa lagom mycket julklappar och hitta den rätta granen (finns den?). Och så lagom mycket snö, inte regn alls som vi fått nu utan vitt vitt vitt var ögat än kan nå, helst ska maken vara hemma när den faller så jag slipper skotta..

Tja, drömma kan man ju eller i alla fall önska, så får vi se var nånstans vi hamnar men ett utgångsläge är väl aldrig fel?

 Mia

2 kommentarer:

VisaLiza sa...

Alltid svårt det där med att lyckas balansera önskemålen inför julen med vad som är rimligt. Allra svårast tycker jag är den där biten med lagom mycket julklappar. Jag tenderar att dra iväg och köpa på tok för mycket till barnen. Kramar Liza

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Hanna