fredag 12 september 2014

Vår lilla skog












































Ska vi gå i skogen? säger dottern ibland när vi är ute i trädgården och då är det denna lilla skog hon menar. Vår kornell är gigantisk, det syns inte riktigt från det här hållet men då har vi ändå beskurit den lite. Och fåglarna älskar den. Under den, i utkanten har jag planterat liljekonvalj som jag hade i vår förra trädgård och kommer ursprungligen från min farmor och farfar. Så jag hoppas förstås att den tar sig, lite lustigt är det eftersom vi numera bor i närheten där min farmors släkt kommer. Vi tillhör till och med den församlingen. Cirkeln sluts säger min mamma, ja, kanske det..

Hursomhelst gillar jag vår lilla "skog" och vi satte upp en grind här för att hängna in vår treåring men jag tycker om känslan av gamla tider grinden ger. På andra sidan har vi lite mer trädgård och sedan kommer vägen och gatan. Grinden är inte ny, inte supergammal heller men ser ut att ha hängt med ett tag och det passar perfekt här tycker jag!

♥ Mia

Inga kommentarer: