måndag 15 september 2014

Farfars snabbkaka













































Förra helgen bakade vi jag och Filippa och jag har helt glömt att visa bilderna. Jag är lite seg just nu, har varit rekordmycket ensam med dottern medan maken jobbat både veckodagar som helger så september har väl inte varit så lugn och skön precis. Men nu ser vi ljuset i tunneln och till helgen är det vi 3, kommer inte ens ihåg när vi var ihop en hel helg senast! Skönt ska det bli!

Hursomhelst bakade vi en fantastiskt god och enkel, snabb och smart kaka. Man rör ihop alla (smör, socker, ägg och mjöl) ingredienser i en kastrull på spisen och sedan ner med smeten i en form. Fiffigt va? Lättare kan det banne mig inte bli och så tar man färska eller frysta bär och vips in i ugnen. Mycket god och receptet hittar du hos Cassandra från Hela Sverige bakar, här.

♥ Mia

1 kommentar:

Annas skattkammare sa...

Så mysigt att baka! Brukar jag också göra med dottern när vi är mycket själva, det är alltid uppskattat att slicka smet och plaska med vatten i diskhon med alla bunkar efteråt. :)
Hoppas att ni får en mysig helg tillsammans, det behöver man verkligenibland för att ladda batterierna.
Kram Anna