söndag 4 maj 2014

Köksnytt!













































Voilá, så var fönsterhörnans makeover färdig!

Fönster/mikrobänk gjord av svärfar, målad av mig, lite tyg från Ikea sytt till draperi också av mig och uppsatt av maken. Och eftersom bänken är gjord av skog från svärisarnas gård, draperiprylar och färg hade vi så var det minimalt med slantar som förbrukades (enbart tyg och tunna till återvinning inhandlades) vilket jag är glad för, slantarna rullar fort nog ändå tycker jag när man köper och renoverar hus.. ;-)

Om nu någon passar på att undra varför vi inte har en inbyggd mikro i ett nytt kök så är det helt enkelt för att köket är litet och då hade vi fått tumma på förvaringsskåp och det var vi inte pigga på. Den lilla hörnan här borta är som gjord för detta! :-)

Och jag är superglad för att ha en fönsterbräda, totalt underskattat!

 Mia

5 kommentarer:

Pia Gustafsson sa...

Fint! Klart man ska utnyttja alla små vrår. Kraaam Pia

Jenny sa...

Hej Mia!
Vad snyggt! Bra lösning att ha micron där tycker jag:) Gillar tyget, måste spana in det nästa gång jag är på IKEA;)

Ha en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

Photo by Maria sa...

Blev ju jättebra =)

Kram Mia

Lina sa...

Himlans fint! Vilket mysigt och ljust kök. Vi har ingen micro. Har av någon anledning lärt oss leva utan. När jag ser er tycker jag det ser riktigt lyxigt ut..!

anettan sa...

Det vart ju jätte fint. Kram Anette