torsdag 1 maj 2014

Fönsterbräda






Ser ni nån skillnad? Tidigare här hade vi en liten möbel och ingen fönsterbräda alls.

Svärfar har gjort en blom/fönsterbräda till oss som avslutas av en bänk till mikron, gjord av alldeles eget virke från sin skog. Fin som snus men ska förstås målas, vit såklart, vad annars! ;-) På bilderna bara kvistlackad och lite spackel.

Jag testpiffade den lite snabbt och här ska det upp en lampa också, dilemmat är bara att jag inte funnit någon, ännu.. Under mikrovågsugnen finns det en tunna avsedd för återvinning, när den är full bär jag ner den i vår matkällare där det sorteras i kassar (som står uppradade förstås, ni känner väl mig och min ordning ;-)) och sedan åks iväg med. Framför tunnan ska det upp ett blåttochvitblommigt tyg som döljer tunnan. Tror jag, det ser inte så hemskt ut nu kan jag tycka men vi får se!

Om jag ska vara riktigt petig så är blombrädan nu redan målad, grundmålad as we speak men slutresultatet får ni se om någon dag när det är helt färdigmålat!

 Mia

Inga kommentarer: