onsdag 9 april 2014

Vindsfynd och loppis öppet











































Vi har ännu inte tömt vinden hos mina föräldrar. Som jag så väl vet och det hänger lite över mig att inte ha allt här och även om jag gått igenom det flera gånger förmodar jag att jag kommer göra mig av med ännu mer. Till min svärmors stora förtjusning gissar jag, jag skickar nämligen det mesta till hennes loppis - ni har väl inte missat hennes butik med hantverk och loppisdel i Hålta utanför Kungälv? Och jag tycker det är superbra att något jag ratar kan vara till glädje för någon annan! Öppet till överenskommelse till vardags så att säga men nu fredag och lördag 11-12 april har svärmor öppet kl. 11-16!

Hursomhelst visste jag EN sak i alla fall var den skulle stå så för några dagar sedan bad jag pappa plocka ner den och ta med den hit så är i alla fall EN sak av femhundrasjuttielva därifrån.. Men vi tar inte hit dem innan vi lagt golv på hela vinden, bara bitvis av golvet har ordentligt golv i dagsläget nämligen. Nåt som planeras göras i höst om allt går som det ska, det är lite annat som ska göras dessförinnan.

Hursomhelst igen - möbeln är farmors och farfars gamla pall som jag satte fårskinn över den slitna tygsitsen för rätt många år sedan nu. Passar fint här tycker jag! Bara femhundrasjuttiotio kvar på mammas och pappas vind att ta en titt på igen då..

 Mia


1 kommentar:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Vad kul med en loppis inom familjen. Och pallen var jättefin! Ha en fin kväll!