torsdag 6 mars 2014

Sista versen











































Att säga att några av mina blommor går på sista versen är väl bara förnamnet.. Jag köpte på mig ett gäng hyacinter efter jul och nyår när de reades ut och njöt av doften så länge det varade. Jag lät dem faktiskt sitta kvar i krukorna efter att de vissnat också, jag klippte bara bort de vissna blommorna och lät de gröna bladen få stoltsera ensamma. I bristen på annat och i väntan på nåt nytt helt enkelt! Sedan föll det lite i glömska tills jag tittade på dennahärvissnastackaren och inser att det nog faktiskt är tajm att gräva ner dem i trädgården och byta ut dem mot nåt helt nytt.. Lite piggare och fräschare!

Snart tajm för helg, skööönt tycker jag!

 Mia

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Samma här. Idag köpte jag faktiskt två stora tulpanpelargoner till köket, mycket uppskattat och vårkänslorna kom direkt.

Kram Teres

Annas skattkammare sa...

Känner igen det där med hängiga krukväxter just nu, behöver verkligen köpa nya.. :)
Kram Anna