torsdag 13 mars 2014

Chokladbollar och annat smarrigt..



Vi börjar snart en ny era jag och Filippa. Hoppas jag. Om några veckor gör vi om Filippas förskoleschema och då ska hon vara ledig på fredagar så då tar vi tidig helg hon och jag. Och med det var min tanke att vi skulle försöka oss på att baka lite grann..

Vi har redan testat med chokladbollar. Gick sisådär, jag missade att vi tydligen hade kvarnsalt i en burk som jag min arme fåne trodde stenhårt var pärlsocker.. Smakade inget vidare förstås och jag blev så besviken när vi gjort oss det besväret men min tappra dotter tog en tugga och sa "mmmm".. Var det gott? frågade jag förvånat och hon svarade mmmm.. Så la hon dock ner chokladbollen och började gå från bordet. Vill du inte ha mer? frågade jag. Nääääeeej sa hon då. Nä, det var inte gott väl? frågade jag igen. Nääääeeej sa hon igen med eftertryck. Och bara gick. Taskig som jag var kunde jag inte låta bli att busa med min man och ställde in hela högen i kylen utan att säga nåt.. Moahaha! ;-) Oh well, bättre lycka nästa gång! :-D

I receptboxen som jag unnat mig från min butik ska jag spara de allra bästa recepten och jag ska nästa gång testa ett bullrecept med choklad i. Ni vet, jag är barnsligt förtjust i allt som innehåller choklad så jag har höga förväntningar på dessa!

 Mia

1 kommentar:

Nazima sa...

Håller med, är ochså en riktig chokladoman och den händelsen med saltet hade lätt kunnat inträffa här med :-)

Kramar