torsdag 20 mars 2014

Arbetsrum klart!













































För några helger sedan när vi hade barnvakt hela helgen avslutade jag färdigställandet av arbetsrum numero 1, dvs där vi har våra datorer och dylikt. Arbetsrum numero 2 är ännu inte klart, dvs makens egna rum för sin fotografverksamhet.Men numero 1 är alltså numera klart och åå vad skönt! Var sak på sin plats!
Anyway, det här var tidigare en del av tvättstugan som var gigantiskt stor. Jämförelsevis. Det var väl i och för sig inte dumt med stor tvättstuga men vi tyckte det var bättre att dela av den och fick därmed ett normaltstort rum till som alltså blev detta rum.

Tvättstugan skymtar förresten i bild men är högst provisorisk fortfarande. Mangeln står på en gammal byrå som står där tillfälligt i väntan på sista rummet som först ska vara lek/förvaringsrum och om nåt år bli ett sovrum till om vi har lyckan att kunna bli 4 i familjen. Hänger ni med i svängarna? ;-) Ja, hursomhelst ska tvättstugan också piffas till men var sak har sin tid. Först arbetsrum numero 2 nu då som förhoppningsvis färdigställes inom kort. Rom byggdes ju inte på en dag som ni väl vet, särskilt inte när maken pendlar och inte kommer hem varje dag!

Byråerna är ärvda, en från min sida och den andra från Martins. Med en känsla av sextiotal, precis som det ska vara i ett hus som är byggt då. Kistan kommer från min mamma och den fick jag när jag konfirmerades för sisådär hundra år sedan. Jag skulle egentligen vilja ha en vacker karmstol att sitta i vid datorn men eftersom jag har problem med ryggen är det nog ingen bra idé..

Så, där kistan står ska inköpas en bokhylla till så småningom. (Två hyllor till finns, en skymtar i bild och en utanför bild.) Och kistan ska då flyttas till annan plats i huset. Jo, min anslagstavla ska upp på väggen men jag är inte helt hundra på var den ska sitta så den får stå lutad mot väggen ett tag till.. Lådorna ska in i hyllan som inte är köpt. Å visst ja, golv ska läggas men inte än på något/några år så det blev vitt så länge. Annars så är det fixat och klart!

 Mia

2 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Riktigt riktigt snygg! Tummen upp! Jag förstår att du slitit.

Photo by Maria sa...

Bra jobbat =)
Ett arbetsrum hade jag velat ha.. När nästa barn flyttar har jag ett =)

Ha en fin helg..

Kram Mia