tisdag 11 mars 2014

7 månader i huset!












































På kvällskvisten igår slog det mig plötsligt att vi bott exakt 7 månader i huset. Igår. Värt att firas förstås! Haha, nä då men nog har det gått fort! Eller långsamt, beroende på hur man ser på saken, det känns faktiskt som vi bott här i typ tio år men det har vi ju förstås inte. Jag har aldrig haft svårt att skiljas från ett boende till ett annat skönt nog, jag bara vänder blad. Det var nog värre för maken.. Och Filippa..

Vissa saker i huset har vi valt att bevara. Som innerdörrarna. A lá -60-tal. Tror att de flesta hade målat dem eller bytt ut dem men vi tycker det är fint att visa vilket årtionde (och numera faktiskt även århundrade ;-)) som det föddes. Och ljusknapparna i original är jag bara vrålkär i, såpass att maken retar mig och varnar mig för att använda dem för ofta så att de inte går sönder..

 Mia


1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Sådana lampknappar har vi på ngt ställe med i huset =) Men jag vill byta ut alla till sådana som var i detta hus när det byggdes (-36), du vet sådana där svarta runda.. Nu finns de ju att köpa nya, så sådana skall jag inhandla, får ta någon i taget..

Gillar den fina tapeten..

Kram Mia