onsdag 19 februari 2014

Trädgårdsfunderingar och sista dagen för RABATT i butiken om 10 %











































Jag står ibland och kikar ut i trädgården och låtsas att det är sommar. Att det prunkar av syrén, schersmin, lavendel, smultron, jordgubbar och pion. Om jag kisar riktigt hårt kan jag nästan, men bara nästan se det framför mig även om jag inte tror att allt det där och lite till kommer att göras i vår och sommar. Kanske lite grann men det är ju faktiskt en del annat vi har att göra så om tiden och pengarna anses vara i tiden att prioritera just det just då så är jag mer än glad, vår trädgård har inte alls mycket blomster tyvärr. Inte än!

Men medan jag ändå har ämnet igång - vet ni något vackert (och lättskött samt helst perenn) som drar fjärilar? Finns det nåt somrigare än citronfjärilar som fladdrar förbi..?

Sista dagen för rabattkoden HEMOCHLYCKA i butiken som ger 10 %, passa på!

♥ Mia



6 kommentarer:

Två systrar sa...

Vad kul att fler har trädgårdstankar så här dags :-) Det måste vara ljuset och fågelkvittret som får trädgårdslusten att vaavendel, som du ju redan har, drar jättemycket fjärilar. Jag har pepparmynta i trädgården och det drar både bin humlor och fjäril...doftar gott och smakar smaskens i en drink :-) Kram

Fru Eriksson sa...

Vilken fin bild & ljusstake <3

/Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt !
Skönt att kunna drömma bort sig.
Ha en fin fortsättning på veckan !

Vilken fin bild.

Kram

Anonym sa...

Hej! Jättebra tips är röd rudbeckia, echinacea, lättodlad och vacker. Blir dock ganska hög men med ex en ros vid fötterna blir den perfekt. Eller lavendel..... Hos mig sitter det tiotals fjärilar på varje blomma ibland. Sprider sig fantastiskt bra också.Kul att du öppnat butik i min närhet, skall försöka besöka den snart.
Med vänlig hälsning,
Birgitta

vitt och blått sa...

Buddleja!! Lockar till sig massor av fjärilar!! Har två och de kommer varje år, en i blå/lila och en i vitt. Härligt med trädgårdsdrömmar - längtar!
Kram Ewa

Hem och Lycka sa...

Tusen tack för alla tips! kram!