söndag 23 februari 2014

Planering











































Jag går i planeringstankar. Både inne och ute. Mestadels ute just nu faktiskt då inne vet jag liksom redan vad som ska göras och vad som är kvar.

Igår blev en liten miniparkering klar eller nästan klar, den går i alla fall att parkera på om man har lust att komma till min lilla butik nån gång, t ex nästkommande lördag när den är öppen! Eller till vänner, familj och bekanta. Den räcker inte så långt men så kan man faktiskt parkera längs med vår häck också ner mot stora vägen. Och mer parkering ska det bli men inte just nu..

Och så slog det mig att istället för en lång radda med grusparkering på framsidan får grusparkeringarna landa på ytterkanterna och lämna kvar den redan befintliga gräsplätten där det en gång i tiden stoltserat ett stort vackert träd av något slag. Där tänker jag mig ett nytt vackert träd med blommor vid sin fot. Enkelt men ett härligt blickfång.

Inget vi pysslar med idag och förmodligen inte ens i sommar heller men då har jag tid att fundera på vilken sorts träd man borde ha.. Och vilka blommor som ska få niga vackert vid dess fot. Lite förslag tar jag tacksamt emot!

♥ Mia

Inga kommentarer: