onsdag 8 januari 2014

Kalasförberedelser





























Tack snälla ni för rara kommentarer om före-efterbilderna och tips om julrosen!

Om några veckor fyller min lilla tjej 3 år.. Stort! Tre år, inte klokt vad tiden går! Och liksom förra födelsedagen blir det ett litet kalas med bara familjerna medan jag anar att fyraårsdagen kommer se helt annorlunda ut..

Hursomhelst, jag vill ha tips på goda tårtor - har inte bestämt mig ännu om vi ska köpa eller göra, jag tycker aldrig att jag lyckas göra någon god smarrig sak utan blir alltid missnöjd.. Tips om en lätt-som-en-plätt som smakar gudomligt? ;-) Eller i alla fall gott!

♥ Mia

4 kommentarer:

Aquilejans sa...

Hej,
vad roligt med kalas:) Om du tänker baka en "vanlig" tårta så har jag ett bra recept till en sockerkaksbotten som blir saftig och fluffig:
150 g margarin/smör
2 dl socker
2 ägg
2 tsk vanlijsocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1/2 dl vatten
Viktigt att man rör socker och smör poröst, lättast är om smöret är rumstempererat och därefter tillsätter man ett ägg i taget. I med vanlijsocker, därefter vetemjöl och bakpulver växelvis med vatten. Sedan ska den gräddas ca 40 min i 175 grader i ugnen. Lycka till!
MEN om du tycker det är tråkigt/jobbigt så köp färsk tårtbotten och dränk in den i saft innan du gör tårta av den :D
Kram Malena

Fru Eriksson sa...

Så mysigt & vilken vacker bild <3
Hm...Inte så bra på tårtor tyvärr,men kika hos cecce finns blandat * http://ceccesblogg.se/category/tartor.html

/Kram & Lycka Till

Camillas Lantliv sa...

Men gud Mia tänk vad fort tiden går. Minns så väl när jag läste bloggen och du gick gravid <3 Underbara bilder i inlägget nedan med före och efterbilder. Känner din lycka ändå hit, ni har verkligen fått drömhuset.

Här är jag hemma, ledig några veckor och bara njuter och myser runt hihi.

Stor kram, och lycka till med baket. Du kanske skulle baka en riktigt god prinsesstårta, men byta ut den vanliga sylten mot något mer exotiskt? Tex passions lemoncurd?

Camilla

Hanna sa...

mysigt