torsdag 23 januari 2014

Blommor












































Med reportaget förde det med sig att jag inhandlade lite nya blommor eftersom jag hade haft kål på de föregående. Och eftersom det var lite ebb i butikerna på just julblommor förutom rea på hyacinter så blev det lite åretomblommor till fönstren och lite rött till bordet. Bland annat.

Det röda på bordet är cyklamen planterat tillsammans med tulpanlökar och mossa. Och jag är chockad över att cyklamen fortfarande lever och mår bra, det borde den inte göra när den flyttade in hos mig.. Nu kommer den säkert stendö med anledning om att jag skryter om det men nåt rätt måste jag ju göra! Glömma vattna kanske? ;-)

 Mia 

3 kommentarer:

dnyahuset.blogspot.se sa...

Vad fint! Jag vill också köpa lite nya vårblomor, men har inte tagit mig tiden ännu.

Ett hem på landet sa...

Det där med att lyckas med blommor är ju inte alltid så lätt. Tacka vet jag våren och sommaren när det växer mycket vackert ute som man kan plocka in!
KRAM Anna

Perlan ❥ sa...

Haha... känner igen det där med att ta kål på blommor så fort de kommer innanför tröskeln här... Min cyklamen jag fick förra året klarade sig nog minst 2 veckor innan den stendog :-)
kram