måndag 9 december 2013

Snö snö snö













































































Jag älskar snö och vinter som säkert många vet, ni som följt mig länge. Kanske inte riktigt lika mycket nu när maken är borta en del från hemmet och i de fallen skottningen faller på mig när jag är ensam med en liten tvååring. Så därför tycker jag att snön kan få falla under helgerna eller de stunder han faktiskt är hemma.. ;-)

Som så många andra, gissar jag, fick vi också en snö i helgen! En hel del faktiskt så det blev både pulkaåkning och snögubbebygg och en hel del uteliv. Tyvärr ska den, enligt prognoserna, bli kortvarig så vi passade på igår att vara ute så mycket som möjligt, inom kort eller kanske redan rent utav imorgon, är det nog bara blask och vatten kvar.. Men jag hoppas på mer - snart!

 Mia

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, ska ni få så många plusgrader snart. Trök nu när vi äntligen fått den fina snön. Här flyger det några flingor idag med och mer ska komma inatt tydligen. Några enstaka plus väntas ev om några dagar men det hinner nog ändra sig. Som det är nu skulle det vara, så fint.

Här hemma brukar snön också behaga komma när maken är borta. Men förra veckan hade han precis gått av jouren och var långledig, perfekt när jag nu har lyftförbud.

Kram Teres

dnyahuset sa...

Ja imorrn ska det bli plusgrader, men idag har barnen kunnat njuta av snön i alla fall. Själv är jag nog hellre inomhus, i värmen. Trevlig måndag!