lördag 28 december 2013

Nyårslöften och nytt i butiken















































Om ni bara visste vad dålig jag varit i jul. Fyyy! Jag har garanterat fått värsta förkylningen ever, någonsin! Är fortfarande dålig men nu märker jag att det i alla fall går åt rätt håll om än väldigt långsamt. Nä, förkylning är nog inte ordet så som jag mått, det kanske kallas influensa snarare, vad vet jag.. Maken också men jag lyckades få värsta slängen medan dottern hade en släng lite tidigare så hon har varit oförskämt pigg, lite väl pigg när man själv mår pekka och inte orkar något..

Och i slutkanten av det kom det en leverans till butiken.. En underbar sådan! Jag tar förstås inte in sånt jag inte gillar men vissa saker klappar hjärtat lite extra för. Som detta. Underbara receptboxar i ljuvligt blommigt mönster med receptkort i, avsedda för de där recepten som hjärtat klappar lite extra för och man vill spara. Istället för alla buntar med tidningsurklipp som man aldrig hittar eller receptböcker som tar stor plats.. Ja, jag har i alla fall unnat mig en och ska bemöda mig skriva in såväl nya som gamla recept. Mormors tårtbottenrecept till exempel, ovärderligt!

Boxen innehåller 24 receptkort i svartvitt men du kan köpa till i andra mönster! Och mitt nyårslöfte är att försöka komma igång med det jag faktiskt egentligen tycker är roligt, egentligen, nya recept och att laga riktigt god mat. Det har varit sisådär de senaste åren, ni vet, man tappar gnistan lite grann men med ett sprillans nytt kök i ett nytt hus har jag fått upp intresset igen. Nu gäller det bara att försöka bli frisk och bli lite friskare 2014 så jag orkar!

♥ Mia 


2 kommentarer:

dnyahuset sa...

Stackars dig! Så tråkigt! Hoppas du är på bättringsvägen och orkar baka och laga mat och fixa!

Hanna sa...

Krya på dig.
Otroligt söt burk.