måndag 16 december 2013

Julens dofter..












































Filippa har senaste veckorna gått på öppna förskolan med morfar, istället för med oss som varit med henne dessförinnan. I den mån det funnits tid såklart. Mest för att hon ska få göra nåt annat med någon annan än oss (framförallt mig som hon spenderar allra mest tid med) men också för att förbereda sig lite inför förskolan som hon börjar i januari. Senaste gången kom hon hem med pyntade pepparkakor som de pysslat ihop. Och mammas hjärta smalt. Igen..

Jag tycker inte att sånt går att äta upp bara sådär utan jag, liksom andra i bloggvärlden, hängde upp dem i köksfönstret för visst blev de fina? Jag piffade till de vita gardinerna också med rödvita band. Det behövs inte så mycket för att det ska bli lite skillnad..

 Mia

4 kommentarer:

dnyahuset sa...

Naaaaw, de var faktiskt jättefina! Duktig tjej och duktig morfar!

Fru Eriksson sa...

Naw..Så mysigt & sött <3

Jo sa...

Vilka fina pepparkakor de har pysslat ihop! Klart att de ska hängas upp och pryda fönstret! :)

Gabriella sa...

Så vackert att ha dem i fönstret så där! Kan tänka mig att hjärtat smälter lite extra:)