fredag 8 november 2013

Matta funnen!




Ni minns kanske att jag letat efter matta till hallen? Egentligen grå men verkligen inte hittat "rätt nyans" / rätt storlek eller helt enkelt inte känts bra på annat sätt. Jaaa, jag vet, kräsen är ordet men jag väntar hellre tills jag hittar rätt! ;-)

Men - när jag och maken hade barnvakt en dag för några dagar sedan och åkte in till den större staden för ett par viktiga ärenden så sprang jag in på Åhléns när jag ändå var där, vis av erfarenhet att de minsann har mattor. Och det hade de - rätt storlek, rätt feeling - dock vit, inte ljusgrå - men jag blev toknöjd i alla fall. Det kanske helt enkelt var meningen att jag skulle ha vit? Bra blev det i alla fall tycker jag.

Och för er som inte tror att den fortfarande är vit när den ligger i en hall - jooodå, vit som snö - vi går inte med skor på in i inre hallen (vi har en litet vindfång också) och den håller sig ren och fräsch! Nu ska jag bara ha en till, jag norpade nämligen den allra sista så jag får ta en sväng in igen snart!

 Mia

2 kommentarer:

Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Vackert och krispigt!
Förstår att du vill norpa en till :)

Ha en underbar helg!
Kram Jane

::fina:: sa...

Vad fint det blev! Vi har två sådana mattor i vårt sovrum. Bra kvalité för vi har haft dem ett bra tag och katten är inte alltid jättesnäll mot dem ;-)