torsdag 7 november 2013

Gammalt blir som nytt












































Jag blir väldigt impad om något kommer ihåg detta bord som vi hade i vår gamla bostad för rätt många år sedan nu. Jag hittade det på Blocket, då mörkt träfärgat och med ett rött tyg under glaset men med lite färg och fiffigt påtänk av min far så hamnade det ett sjökort under istället.

Sedan blev vi med Ellis Corner, arbetsrummet blev mindre av alla saker, så kom Filippa till världen och någonstans däremellan försvann bordet till mina föräldrars vind. Eller om det var mina svärföräldrars, minns inte riktigt nu varifrån vi hämtade det. Men - jag tyckte det blev fint som sidobord till soffan och jag gillar att det liksom smälter in i det blågråa temat där. Vitt har vi ju allra mest av men soffan och fåtöljen är grå och att grått och blått är fint tillsammans är väl inget nytt!
;-)

 Mia

6 kommentarer:

::fina:: sa...

Ja, det är ju jättefint!! Älskar sjökort, får mig att tänka på sommarstugan vid havet vi hade när jag var liten. Min pappa hade båt och ett stort sjökort på vardgasrumsväggen som jag älskade att läsa på och lära mig namnen på alla öar och kobbar. Superfint bord, vilken tur att ni hittade det igen :-)

dnyahuset sa...

Det var ett riktigt fint bord! Ibland behöver saker ställas undan för att de ska komma till sin rätt igen när man tar fram dem. Och nu när du bor på kusten passar ju sjökortet perfekt!

Lantligt i smultronbacken sa...

Men WOW vad snyggt bord. Så häftigt med sjökortet där. Annorlunda och verkligen eget

Kram Teres

Annas skattkammare sa...

Jättefint bord! Passar ju jättebra där!
Kram Anna

Det vita drömhuset sa...

Så fint! Ska bli spännande att se ert hem live imorgon! Och din mysiga butik, kommer ha ångest för att det är så mycket fint jag vill köpa! ;)))

Kram Åse

Cissi - Lyckornas Hem sa...

Grått och blått är ju gôrflott!
:-)
Jag måste prata med min man om att åka förbi dig i Dingle på söndag, kan jag maila dig i morgon, hinner du avgöra om du kan hålla öppet en stund då?
Kramar i mängder, ha en skön helg!
Cissi