onsdag 13 november 2013

Det börjar ta sig











































Om ni bara visste vad skönt att det är när renoveringen inte tar upp så mycket längre, rum för rum börjar bli nästintill helt klara när vi till och med fått mattor, lampor och nåt på väggarna. Med diff för nåt här och nåt där förstås men det är som sagt bara yttepytte kvar, främst i övervåningen.

Och i källaren tar det sig också, nu är makens arbetsrum färdigt förutom att möblera och placera ut alla hans pryttlar. Kvar därefter är vår hemska trappa och ett rum till. Och det där diffet här och där men det kallar jag inte renovering utan inreda! ;-)

Gissa vem som sorterade alla makens pryttlar? Undertecknad! Om ni bara visste vad karln har i miljoner smågrejer, skruvar, verktyg, mojänger-jag-inte-vet-vad-det-är, elektronik och - ja - miljoner verkligen! Hans kameror och kameraprylar däremot vågar jag inte ens titta på.. Jag höll på att bli tokig där jag gick och plockade ner i lådor så gott jag kunde, för senare uppsortering i hyllplan och arbetsbord (för självklart var det inlastat huller om buller).. Sorterat är det nu och nu väntar vi bara på arbetsbord och hylla så får det komma på plats. Men, att visa upp det är inte läge än på ett tag så denna dag får ni istället se på en färdig hall och in i ett färdigt kök!

 Mia

4 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Så skönt när det börjar bli klart! Vi är långt ifrån färdiga, men det får ta sin tid. Men ibland blir jag tokig och funderar på att ta lån, anlita hantverkare så det blir helt klart nångång! ;) fint blir det hos er!
Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Så skönt när det börjar bli klart! Vi är långt ifrån färdiga, men det får ta sin tid. Men ibland blir jag tokig och funderar på att ta lån, anlita hantverkare så det blir helt klart nångång! ;) fint blir det hos er!
Kram Anna

Ninelin sa...

Va skönt. . . det ser fint ut.

Kram N

Camillas Lantliv sa...

Hej lilla gumman.

Ni har varit så himla duktiga och fått det så otroligt vackert i huset, mycket bra jobbat.

Känslan nu måste vara underbar, och bara kunna slappna av lite mer.

Nu är det julmys för hela slanten eller hur.

Lycka till med nätbutik, gårsbutik och allt mysigt julpysslande.

Stor kram från mig <3