måndag 25 november 2013

Ärvda ting












































Vi har haft turen att ärva möbler, kanske främst från min farmor och farfars sida. Något jag tycker är så otroligt roligt, särskilt med möbler som ju faktiskt fyller en funktion också och inte bara är fina.

En av dessa är detta gamla skåp från min farfars farfar och farfars farmor som vi har mycket ifrån. Ett linneskåp som används just som linneskåp för våra sängkläder. Pryder sin plats i hallen och rymmer massor!

Fin måndag vänner!

 Mia

3 kommentarer:

::fina:: sa...

Vilket vackert skåp! Jag förstår att ni är glada över det. Jag skulle gärna också ha ett sådant vackert gammal skåp en dag när jag har plats.. fint och funktionellt! Kram, Josefine

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så fint skåp och visst är det nått speciellt med gamla möbler.
Önskar dig med en fin dag och vecka !

Kram

Annas skattkammare sa...

Visst är det roligt med ärvda möbler och saker, de ligger en varmt om hjärtat!
Kram Anna