tisdag 1 oktober 2013

Sponsrad video - Smutselkollen



När man flyttar till hus är det så oerhört mycket att tänka på som jag nämnt tidigare och ser om och om igen. Man ska helst ha full koll över allt, försäkringar, sophämtning, elavtal och allt annat runt ditt boende. Jag står inför detta varje dag med alla erbjudanden som kommer till oss som nyinflyttade och ställer oss på pottkanten - har vi ett bra avtal eller ska vi byta? Detta gäller förstås inte bara om du bor i hus utan även lägenhet. Visst är det viktigt att allt blir bra och rätt!

Men - något inte jag alls har haft en tanke på - hur funkar ditt elbolag? Visste du att ditt elbolag kan använda sig av så kallad smutsig el? Vad har de i sin elmix? Kolkraft, kärnkraft, förnybara energikällor och hur mycket av varje? En bra hjälp att få koll på detta är Smutselskollen där du kan syna ditt eget elbolag och verkligen få reda på vad din el kommer ifrån.

Verkligen viktigt, hur skulle världen se ut om man inte bryr sig? Ta en titt du också och tänk till!

 Mia

Detta inlägget är sponsrat i samarbete med Smutselskollen.

1 kommentar:

Det vita drömhuset sa...

Ojdå har jag aldrig tänkt på! Får jag kolla....

Apropå lampan, när jag var där idag var det tomt i hyllorna! Alla Ranarp lampor va slut. Vet inte om dom får in dom igen tyvärr, jag som ville haft en i lillans rum.....

Kram Åse