söndag 13 oktober 2013

Reportage x 2!












































Det har varit lite halvt om halvt hemlighetsmakeri här hemma. Jag blev kontaktad för någon vecka sedan av ett par tjejer som vill göra inredningsreportage hos oss! Jätteskoj, särskilt med tanken på att vi inte bott här mer än ett par månader, då ännu mindre faktiskt. Men - det är lite hyshpysh runt detta så jag säger inte mer än så och att det blir gjort runt jul så då gäller det att pynta fint! De ville ha lite testbilder så jag fotade hela övervåningen inklusive Filippa i hennes rum och hon är en liten linslus emellanåt så det gick finfint. Hoppas hon är på samma humör när det ska fotas julkort framöver..

Inte nog med det, häromdagen blev jag uppringd av lokaltidningen som vill göra ett reportage om den kommande gårdsbutiken! Som inte ens är öppnad ännu ju.. Också hemskt skoj! Apropå det - alla ni som frågar (så roligt att det finns intresse!) - jag hoppas öppna i nästa vecka till överenskommelse men håll utkik, jag hojtar förstås.

Om nu båda blir av, jag är skrockis och brukar inte pusta ut förrän något är gjort. Fånigt jag vet men det är jag i ett nötskal.. ;-)

Sååå - gissa om jag börjar bli nervös, första intervjun går förhoppningsvis av stapeln på tisdag om allt går som det ska!

♥ Mia


6 kommentarer:

Linnéas butik sa...

Spännande att följa med. Lycka till. Det skall nog gå bra för du är ju verkar vara så välförberedd.

Jess sa...

Vad roligt med hemmahos-reportage! Lycka till med butiken :)

Love and be proud sa...

Lycka till med båda projekt!! 😀

Photo by Maria sa...

Vad kul!! Klart det blir av för de är ju uppenbarligen intresserade =)

Lycka till!!

Kram Mia

Hem och Lycka sa...

Tack snälla ni! kram Mia

Jo sa...

Vad roligt med reportagen, grattis! :)

Och vad söt er lilla Junosäng är! Var har ni köpt den? Om Ullharen gillar dockor, ska han absolut få en sådan, han har ju en egen och sover i! :)