lördag 19 oktober 2013

Pladask











































Vad jag är osmidig! På vägen ner i trappan som jag gått i hundratals gånger allaredan känns det som så felbedömde jag lite grann, föll handlöst, grabbade tag i fallet i Filippas lektält (inte det allra stadigaste att grabba tag i heller), gjorde en vurpa till på nåt vis och landade på knäna i tvättstugan och vrickade till vänsterhanden. Jag kände mig som en blandning av Långben och Kramer från Seinfeld. Hur jag lyckades med detta? Ingen aning, det är bara jag i ett nötskal men vanligtvis brukar jag nöja mig med att fastna i dörrhandtag och slå i mina tår.. ;-)

Jag har ändrat lite här hemma till favör hösten! Tagit fram zinkhusen, unnat mig ett nytt från butiken (ni har väl inte missat alla nyheter och att vi öppnat gårdsbutiken?) och fyllt på värmeljusen i lådan. Fårskinnet i kökssoffan, vänt på kvilten i soffan till lite mer vintrigt mönster och så borde jag väl ta bort de somriga kökshanddukarna och använda de mer neutrala fast dit har jag inte kommit ännu..

Fin lördag kompisar!

 Mia

4 kommentarer:

dnyahuset sa...

Jag älskar ljuslådan, så fin! Hoppas du inte gjorde dig illa i fallet, lät lite otäckt.

Annas skattkammare sa...

Vilken fin låda med värmeljusen, var har du köpt den? Visst är det mysigt att boa in sig lite nu.
Trevlig helg!
Kram Anna

Photo by Maria sa...

Aj då, hoppas du inte slog dig allt för mycket.. Ta det försiktigt i trappen..

Den där margarinlådan hade jag gärna sett hemma hos mig.. Så fint med de gamla trälådorna..

Kram Mia

Hem och Lycka sa...

dnyahuset o Photo by Maria - tack, det gick rätt hyfsat, hade tur i oturen.

Annas skattkammare - tack, den kommer från Granit! kram