tisdag 15 oktober 2013

Lite källare och intervjudax!












































Huu, nervös Mia här som ska intervjuas för lokaltidningen om någon timme.. Håll en tumme eller två för mig är ni snälla!

En liten vy från hallen i källaren där Filippa huserar i väntan på sitt lekrum som ska renoveras och göras i ordning i vinter. Min mormors gamla handvävda mattor ligger på golven i väntan på att andra golv ska läggas in i sinom tid. Vi (läs maken) satte upp hennes tält som blev väldigt poppis och hon har tvingat in både morfar och pappa i det som inte kunnat göra ett smack annat just då än hålla sällskap en längre stund. Mig har hon inte riktigt lyckats med, ännu ;-)

Källaren är inte klar ännu som ni kanske främst ser på trappan. Det kliar i mina fingrar varje gång jag ser den men först är makens arbetsrum på tur, en naturlig prioritering när man har egna företag och han ska hysa alla sina femhundranittionio kameror och kameraprylar (fotograf om ni undrar). Gissa om det ska bli ofantligt skönt att slippa kliva över dem i vårt gemensamma arbetsrum. Jepp, han får alltså ett eget arbetsrum och vi delar på ett annat. Lyckost honom! ;-)

Tvättstugan är väldigt enkel i dagsläget men den står långt ned på prioriteringslistan. I dagsläget funkar den ändå finfint, den är renoverad såpass att jag har vitt golv, vita väggar, tvättmaskin och allt det där man behöver men det saknas lite själ och lite piff. Men - det finns annat som är roligare att få klart före. Och Rom byggdes ju inte på en dag som ni vet!

Ett stort plus är ljuset som faktiskt huserar här nere - jag har faktiskt inte redigerat bilderna det minsta ljusmässigt - bara dagsljus genom fönstret i ytterdörren, trappfönstret och från gårdsbutikens fönster! Tillsammans med det och vita golv och vita väggar är det fantastiskt tycker jag för en hall som annars inte har några fönster - eller vad säger ni?

Och om ni tittar noggrannt ser ni en liten tjej som sitter och klagar högljutt över att mamma inte kommer på två röda när man ropar.. ;-)

♥ Mia


5 kommentarer:

Nazima sa...

Lycka till med intervjun! är det Bohusläningen som kommer? Har tyvärr inte den bara GP, så jag får nog ringa mamma och be att hon sparar det numret din intervju är med i.

Vilken ljus och fin källare! förstår att lilla Filippa trivs!
Vi har ochså valt genomgående vita väggar i hela källaren just för att få in ljuset och att det inte får bli mörkt och murrigt.

Kram på dig!

Jo sa...

Vad ljust och fint det är i källaren! Vår källare är rätt kall, men jag har också planer på att fiffa till den så att man tycker att det är mysigare att vara där nere.

::fina:: sa...

Åh ja, så fin källare! Den är ju riktigt inredd och ljus, som du säger. Jag minns vår källare i 40-talshuset jag växte upp i - där var kall, hård betong - tänk vad mysigt kan hade kunnat göra det! Lycka till med intervjun idag :-)

Jenny sa...

Tack för en trevlig intervju idag. Det var väldigt kul att få komma hem till dig och se hur du har det :) Må så gott!

Hem och Lycka sa...

Tack rara ni!

Nazima - det finns i Strömstads tidning på torsdag! kram!

Jo och fina - knepigt med källare, svårt att få de lite mysiga tycker jag..

Jenny - tack själv, trevligt att ses och spännande att få se i tidningen! ha det gott!