måndag 21 oktober 2013

Jullängtan












































Äh, jag vet - det är långt kvar än men inte såå långt! Så jo, jag längtar lite efter julen! Jag tänker fylla krukorna med hyacinter, tazetter och julrosor och hoppas på att de kan få nytt liv ute i trädgården sedan. Kan man sätta tazetter ute förresten eller är det köp-och-släng? Och nån som vet om man kan få tag i julblommor lite tidigare om det skulle behövas?

Och eftersom vi har lite att stå i med det-där-ni-vet-som-jag-inte-får-prata-så-mycket-om dessförinnan och det då ska vara lite julaktigt så gäller det att tänka till lite. Jag undrar om jag sparat stjärnan från arbetsfönstret i förra bostaden som skulle nog passa i köksfönstret.. Var utebelysningen ska sitta i nya huset, altanen, häcken eller - ja, ni vet - sånt där! Och var jullådorna tog vägen nånstans uppe på vinden, jag vågar inte ens tänka var de kan ha hamnat (eftersom jag inte langade upp och inte heller langade in på vinden så har jag ingen aning). Längst in förstås!

 Mia

4 kommentarer:

::fina:: sa...

Åh, jag längtar också! Massor, nu! Jag blev lite putt på min mamma när hon började prata om jul för några veckor sedan men nu har det slagit till här också.. flyttade till ny lägenhet förra advent och den stora stjärnan jag köpt till vårt stora fönsterparti kom aldrig upp.. orkade liksom inte. Men nu! Åh! Jag förstår att du längtar efter att få julpynta i ert nya hus, måste ju kännas helt underbart. Kram, Josefine

Det vita drömhuset sa...

Jag längtar också! :)
Beställde köket igår. Levereras första veckan i dec!!! Maken har lovat att det ska vara funktionsdugligt innan julafton!!! ;)
Håller tummarna för det! :) Vill julpiffa i ett nytt kök! :)

Kram Åse

Anonym sa...

Hej!

Tazetter är inga problem att plantera ut i vår!

Kram från Hanna

Hem och Lycka sa...

::fina:: Ja, ååå vad jag längtar.. Förstår att ni inte orkade, den där orken är lite lam här också vid det här laget.. kram!

Det vita drömhuset - Åå, spännande! kram

Hanna - tusen tack för tipset! kram