tisdag 1 oktober 2013

Äppel päppel













































Första oktober! Höst!

Vårt äppelträd dignar med äpplen Ingrid Marie och jag funderar på vad jag ska göra med dem alla.. Såg tips om äpplechips hos Maries instagram, kanske tänkte testa äppeldricka, min mamma har gjort lite mos (Filippa ääääälskar!) och så har jag gjort äpplemuffins med crumble. Mums!

Måste vara ett riktigt fruktår i år, ser hos grannarna att träden dignar där också!

Fatet är alldeles underbart tycker jag och finns i butiken!

 Mia

2 kommentarer:

dnyahuset sa...

Jag har också määängder av äpplen här i trädgården i vårt nya hus. Jättegod sort också, alla sorter smakar ju inte så bra. Nu hinner jag inte göra mer än att äta och smaska i mig dem, men nästa år ska jag försöka baka lite mer.

Anne sa...

Mina äppleträd är fyra år gamla så det blev två, 2, äpplen i år...Tror jag får vänta ett par år innan skörden blir så stor så jag kan planera för äppelsaft och mos i mångder..;-)

//Anne