tisdag 24 september 2013

Tänk till..



Dagens tips från mig, ni vet ju att jag tipsar ibland om sidor, sajter, köptips och allt möjligt.. Och denna gång nåt som är lite lätt att glömma..

Vi har ju varit i flytt- och renoveringstagen ganska länge som ni säkert vet, ni som följt med en bit. Och vad tänker man på då - jo, val av tapeter, golv, vitvaror, belysning och gud vet allt. Plus en hel del annat.

Sedan när man väl är klar, eller nej förresten, det är vi ju inte (men närmare i alla fall) - då är det dags att adressändra och herrans vad mycket post det är. Men vänta nu, nåt är i det skedet väldigt lätt att glömma.. Försäkringen! Eller rättare sagt, försäkringarna!

Inte bara på din kamera, ditt nya hus, din bil utan även det dyraste du har.. Glöm inte det, se till att du försäkrar allt och även de käraste du har! Jag har, som några av er kanske minns, varit sjuk och fick ekonomisk hjälp just för att jag hade en bra försäkring. Så jag vet - det är värt att lägga lite tid på att leta efter rätt försäkring!

Jag tycker det är jättesvårt med försäkringar, jag känner mig totalt urdum och okunnig när det kommer till sånt. Mitt tips för denna dag är att göra det liiiite lättare i alla fall och kika in på en sida jag trillade över - insplanet.com - något som kanske kan vara till hjälp!

  Mia

2 kommentarer:

Kia sa...

Försäkringar är knepiga men viktiga. Jag tog hjälp av insplanet förut. Himla bra.

Vad stor hon blivit!!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Hanna sa...

så fint med tapetserad garderob.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna