fredag 20 september 2013

Skatter












































Tänk vad det är olika hur man värdesätter saker. Något som min farmor och mormor säkert tog för givet, de monogrambesydda kökshanddukarna som de i sin tur ärvt av sina mammor, min farmors mor och mormors mor och ännu längre tillbaka - vårdar jag ömt men väljer att använda dem. Jag vill helst inte bara låta dem ligga i ett skåp och inte användas men erkänner att jag kanske väljer något annat när det bakas och donas lite mer i köket. Det gäller förstås dukar och sängkläder också, det sistnämnda är dock något jag inte använder för tillfället men vi får se..

Flaskan med köksrengöring kommer från min egna butik och något jag verkligen rekommenderar, älskar hela serien Maison Belle från Isabella Smith som funnits i butiken sedan vi startade för över 4 1/2 år sedan!

♥ Mia


2 kommentarer:

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
Kram
Hanna

Linnéas butik sa...

Jag har fått hur mycket som helst av min systers svärmor, lakan, stora flaskor(damejeanne?)... hon vill tömma bohaget innan hon dör(what?) och det finns hur mycket som helst så jag har fått vara med på ett hörn.
Underbara grejer. Och ännu underbarare om det är ens egna mormors.