måndag 2 september 2013

September













































Så var det höst då ja. Tror jag, visst borde september månad räknas till hösten? Semestrarna är över, skolorna har börjat, värmen börjar sina och vardagslunket sätter igång igen. Vårt lunk väntar lite till, maken har en semestervecka till, skööönt! Fast lugnt är det inte, vi renovererar ju vidare..

Men lite piff pysslar jag med också, inte bara målning och annat jobb. Nu är de flesta flyttlådor uppackade och med det hittade jag piffet. Ja, ni vet - det där roliga jag skrev om häromsistens.

Skolplanschen och isskåpet är inte nya men inköpta innan vi flyttade, efter vi hade köpt huset. I tanke på att det skulle passa in någonstans. Och det tror jag att de gör.. Isskåpet ska inrymma makens alkoholhaltiga drycker, själv tål jag dåligt sådant efter min gallsten så därför skriver jag makens. ;-)

♥ Mia

3 kommentarer:

Hanna sa...

så fin skolplansch och vackert skåp.
Ha en fin vecka.
Kram
Hanna

dnyahuset sa...

Jättefin plansch. Jag har köpt en skolplansch som föreställer svamp i olika beiga toner. Underbar! den ska få pryda vardagsrummet i nya huset, förstås.

Linnéas butik sa...

Skåpet och planchen är en sådan vacker kombo.
Linnéa