måndag 30 september 2013

Gorenjerecension



















































































En del har hört av sig och frågat/önskat om lite info och recension av Gorenjekyl/frysen. Och visst ska ni få det - jag är toppennöjd! Vi valde Gorenje framför Smeg (med i princip samma utseende) eftersom priset var det halva, inte så svårt att välja när de var lika snygga och förmodligen lika bra. Vi har dock en tudelad till, den gamla (ska bytas ut på sikt mot en ny) som stod i gamla köket, placerad i källaren för det som vi inte använder lika ofta. Anledningen till att vi valt tvådelad är att vi helt enkelt inte får plats med två hela i vårt lilla kök så istället fick vi mer bänkyta.

Vi planerar även att handla en liten frysbox till källaren för att kunna förvara ännu mer eftersom jag föredrar att ha det mesta hemma och slippa handla flera gånger i veckan. Förhoppningen är att kunna frysa in bär och frukt från trädgården samt att börja baka lite bröd (får bli ett nyårslöfte till nästa år när renoveringen är klar).

Nu är ju inte jag någon som kan kyl och frys direkt så min recension är inget man ska gå på enbart men jag tycker att storleken är lagom (finns andra storleksvarianter), färgen och formen är sååå fin, lätt att öppna och stänga (frysdörren fastnar inte som vissa modeller gärna vill göra om man vill öppna direkt igen), låter inte mycket och lagom med hyllor. Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag gärna hade sett att sidofacket längst ned i kylen hade varit rak istället för rundad vilket hade stulit mindre plats i kylen. Men förutom det så har jag faktiskt inget mer negativt att säga!

Jag märker att jag ligger back med bilderna, gardiner och lite mer lampor har tillkommit (och lite annat) sedan jag knäppte av bilderna men kommer ändå visa de äldre bilderna istället för att klicka nya för att ni ska få se skillnaden...

Tips - kolla in priser på nätet, vi tjänade 1500 kr på att ha turen att köpa vår på en rabattkampanj så var ute i god tid och håll ögonen öppna!

 Mia


3 kommentarer:

Eva Lundberg sa...

Riktigt snyggt kylskåp, som passar perfekt hos er! Kul att se bilderna.
Kram Eva, Tinibelli

Anne sa...

Tycker verkligen att din kyl är fin. Den stod långt upp på min "vill-ha"lista men det blev till slut kyl/frys i rostfritt då jag ville ha båda i köket.

Kram Anne

Sanna sa...

Den beige färgen var verkligen jätte snygg!
Jag har samma kylskåp i vinrött men med frysen ovanför kylen. Är SÅ nöjd och blir glad varje gång jag kommer in i köket :)