onsdag 25 september 2013

Före - efter - badrum



















































































Denna tisdag till ära bjuder jag på en före-efter-bild på vårt lilla badrum.

Vi har valt att behålla planlösningen även här såsom i köket och även fortsätta ha badkar vilket jag förmodar kanske är lite mer ovanligt, de flesta gissar jag hade valt att sätta in dusch. Men - jag tycker det är så otroligt praktiskt och skönt med badkar, inte bara för att man själv kan ta ett dopp om andan skulle falla på utan även att stoppa ner en smutsig Filippa eller spola av något lätt och plätt alternativt rent utav tvätta något för hand om man nu skulle behöva det. Filippas bad vägde tyngst och förhoppningen är ju att en dag få ytterligare en batting som också behöver tvagas. Själv är jag rekordsnabb i duschen och därför inget emot att stå i ett badkar och duscha såväl som i en dusch.

Men - återigen - men - vi (läs hantverkarna) har förberett badrummet för att en dag slänga ut badkaret och istället sätta in dusch. Lite framförhållning alltså fram i tiden när barnen är större. Nåt som jag är glad att vi tänkte på när vi ändå rev ut allt till reglarna och började om helt från början!

Toalettrullhållaren är som synes dock inte uppsatt och inte heller hängaren för handdukarna men ska upp inom kort!

  Mia


4 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Vad fint ni har fått det!

dnyahuset sa...

Så snyggt och fräscht! Jag håller med, badkar är toppen när man har barn och mysigt att själv ta sig ett dopp när andan faller på.

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint och vilken skillnad. jag gillar verkligen det enkla vita i badrum, inte en massa gigantiska stora skåp över hela väggarna. Vi valde ungefär lika för flera år sedan och man tröttnar inte på det.

Kram Teres

Det vita drömhuset sa...

Superfint ju! :-) Gillar det vita enkla, lätt att kombinera med färg på handdukar och annat. Vi har ju låst oss liiiite på vår lilla toalett när det gäller färger pga det marockanska kaklet men det gör inget. Det stora badrummet som ska byggas nästa år i källaren blir det mycket vitt i som bas. Och både badkar (det gamla sittbadkaret tror jag det blir) och en dusch hörna. Blir nog bra tror jag. :-)

Kram Åse