lördag 14 september 2013

Aldrig i fred..















































Det där med att vara förälder innebär ju också att aldrig få vara i fred. Någonsin, never ever! I alla fall inte som småbarnsförälder..

Får jag lyxen att ha sovmorgon (jag lovar, jag skulle kunna betala mycket för en sådan helt ostörd!) är det någon som står och bankar på min dörr. Toalettbesök, likadant där. En stund för sig själv, jovisst, då kan man räkna med att någon ringer för att fråga något. Och denna någon är inte Filippa ännu utan maken min.

Men - visst är det tjusningen med att vara familj också! Man är aldrig ensam och man har någon som bryr sig om. Och häromdagen brydde sig Filippa mycket om sin far när han skulle sätta upp gardiner. Eller rättare sagt, jag tror pallen och att stega upp var lite mer intressant.. ;-) Och ibland har man tur att kameran ligger på köksbänken!

♥ Mia


3 kommentarer:

Hanna sa...

spännande att klättra.
Ha en fin lördag!
Kram
Hanna

Nazima sa...

Träffsäkert! precis så är det att vara förälder. Lilla Filippa är är bara toksöt!
Kram

Anonym sa...

Gud vilka fina bilder på en upptäcktstörstande dotter och en beskyddande pappa som ser till att den lilla våghalsen inte ramlar.