torsdag 8 augusti 2013

Vardagsrum och snart är det dags!







































På lördag smäller vi, då drar vi med stor lastbil uppåt Bohuslän och flyttar in i huset!

Jag kommer inte sakna lägenheten och omgivningarna ett smack vilket känns väldigt skönt. Efter 14 år i Göteborg känner jag mig mer än färdig med storstaden och vill flytta ut på landet där folk hejar, alla känner alla och Filippa kan springa mellan lekkompisarna, ha 2 minuter till dagis och grundskola och vi har mataffären på samma korta avstånd. Vi ska gå och titta på kossor och hästar jag (vi ska ju bo på landet!) och Filippa om dagarna och leka i trädgården. En kvart till en större stad och bara en timme tillbaka till Göteborg och våra kompisar. Plus att vi bor mittemellan våra föräldrar så det ska nog bli toppen! Ironiskt nog vill jag tillbaka till det där jag en gång flyttade ifrån, det där med att alla känner alla och man inte fick vara anonym. Men anonym utan kända ansikten kan bli ensamt, väldigt ensamt..

I huset är nu allt klart eller ja, klart blir ju aldrig ett hus men så klart vi önskade få det inför flytten. Och en del renovering har vi kvar men det mesta är gjort och det känns underbart! Vardagsrummet ser ni ovan, taget när tapetseringen inte var helt klar vid elementet, före de trasiga persiennerna åkte ut och rullgardin åkte upp istället. Där jag står och fotar ska vårt matbord och stolar stå, vitrinskåpen ska få ta plats till höger och.. Ja, ni får väl se om ni hänger med! ;-)

♥ Mia


6 kommentarer:

Malin -Änglamamma och gravid sa...

Vad mysigt det låter när du beskriver det!
Spännande att flytta till hus!
Vi flyttar från lägenhet till parhus om 2 månader! :D Längtar!!!

Hanna sa...

spännande.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Jo sa...

Jag har lyckats tappa bort din blogg men hittade den idag igen. Det har ju hänt väldans mycket sen jag läste här sist!
Kul med nytt hus! Det ska bli kul att följa dig och hur du inreder det! :)

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Hoppas flytten gått bra! Var i Bohuslän har ni satt rot?
Skall bli kul att läsa fortsättningen...
Kram, Cissi

Smått och gott hos Lina sa...

Det låter toppen! Stort lycka till i nya huset!

Och hoppas bloggandet kommer igång snabbt då jag inte har instagram. Dumt att man inte kan kolla på bilder där när man inte äger en apple-produkt. (Eller kan man det?)

Kram Lina

Johanna sa...

Jag förstår precis vad du menar! Jag är född och uppvuxen i en liten stad, flyttade sen till Uppsala där jag bodde 2009-2010 och nu i en liten stad på 5000 invånare på norska sidan av gränsområdet Sverige-Norge. Mysigt att ha alla omkring tycker jag. Koll på grannen, kunna lämna nyckeln när man reser bort till grannhuset (fanns ingen chans för det i Uppsala) osv. Blir en annan sorts "samhörighet" och det är bra mysigt, speciellt när man har barn som ska springa omkring här på gatorna! :-)