tisdag 27 augusti 2013

Sköna dagar












































Ååå vilka somrigt härliga dagar vi har just nu.. Vi har färska vinbär på den naturella filen varje morgon, dricker lite saft, grejar i huset, spelar boll i trädgården, pratar lite med grannarna och jobbar järnet på ett eller annat sätt när Filippa sover.

Jag har aldrig tyckt särskilt mycket bra om sommaren förrän jag flyttade till eget hus. Och helt plötsligt är det svalt inne. Svalt! Vår gamla lägenhet låg i direkt söderläge och var supervarm under de varma årstiderna. Men nu helt plötsligt är det skönt att vistas inne och får en liten värmechock när man kommer ut. Ljuvligt!

Stegen står kvar utanför köksfönstret sedan svärfar var här för några dagar sedan. Maken ska rensa hängrännorna och våra stegar är gamla, gedigna, i bra skick - men i trä.. Fina tycker jag men har ni försökt flytta en trästege? Jag förstod inte varför maken ville ha en ny i aluminium förrän vi skulle flytta den för några dagar sedan.. Tuuuungt!

♥ Mia

5 kommentarer:

Ninelin - we remember moments sa...

Ja superhärliga dagar :-)
Gillar de gamla trästegarna jag. Men någon annan får flytta dem dit jag vill ;-) kram N

Hem och Lycka sa...

Ninelin - ja, jag gillar också trästegarna men inte att flytta dem..

Hanna sa...

fina bilder.
kram
Hanna

Nazima sa...

Va härligt det låter! Förstår att nu njuter i lass nu, vi har ju haft underbara sensommardagar nu :)
Kramen

Anonym sa...

Hello!
What Kind of Radio Is it? It Is very beautiful;-)

Freetowns Rilana from Germany