torsdag 25 juli 2013

Uppdatering badrum






































Här kommer en liten uppdatering på vårt lilla badrum. Inte så stort som synes men det gör inget, jag tar hellre mer utrymme någon annanstans! Vi har även en liten gästtoalett.

Inget märkvärdigt - enkelt vitt rektangulärt kakel som harmonierar med husets ålder och en grå matta, neutralt och enkelt - precis som vi vill ha och inget man tröttnar på i längden. Vi lägger lite piff på det andra istället. Men så ska ju ett badkar, toalett och handfat sättas in samma vecka som vi flyttar in så det gäller att det klaffar!

Byta blöjor får vi nog göra i källaren hädanefter dock, enda nackdelen jag kommer på men någon ska snart pottränas ändå..

 Mia

5 kommentarer:

dnyahuset sa...

Enkelt men stilrent. Ni har fått till det bra tycker jag. Ska bli spännande att se resultatet. Såg i ditt förra inlägg att du tyckte att det var jobbigt att pendla 11 mil enkel väg ettt par gånger i veckan. Jag pendlar 24 mil tur och retur VARJE dag till mitt jobb. Fatta att jag är trött och att vi måste flytta närmare jobbet. Som jag längtar tills vi får flytta in och resvägen blir halverad!

Anna Svensson sa...

Det där blir säkert fint. Jag förstår inte varför man ska ha så stora badrum egentligen, herregud, man är ju där inne så liten tid ändå...
//bara anna
Annacecar.blogspot.com

Mitt vita hem & Det vita drömhuset sa...

Ser ju jättefint ut! Kommer bli så bra så! :-) Ja, källaren ger ju kanske en extra anledning att skynda på potträningen! ;-)

Kram Åse

Photo by Maria sa...

Det enkla är det vackra.. Blir snyggt i ert badrum.. Bättre att välja ngt som håller i längden och det gör ju verkligen vitt kakel =)

Kram Mia

Jessica, ienbacke sa...

Så fint det blir!
Här kommer ett tips angående blöjbyten. Använd endast en lös skötbädd (typ den uppblåsbara från Ikea) ha den stående någonstans där man tillfälligt får plats med den på golvet. Fixa tvättlappar innan man hämtar barnet för blöjbyten. Har man det på golvet slipper man fallolyckor och att lyfta sitt kanske tunga barn. Vi vuxna brukar sitta på en låg pall :)