måndag 1 juli 2013

Snart kör vi igång!




















Lånad mäklarbild från vårt hus

Nu minsann börjar det bli allvar, i helgen har jag packat för glatta livet, bananlådorna står på hög och väntar! På torsdag får vi nyckeln och då sätter vi kofoten i väggen och river kök och bad för att sedan släppa in hantverkarna som får bygga upp på nytt. Köket kommer nästa tisdag och det ska vi knåpa ihop själva med hjälp av våra fädrar (snickare båda två, tänk vad praktiskt!).

Och här, här mina vänner, ska jag och maken sitta i ljumma sommarkvällar, dricka och äta lite gott och njuta av den svenska sommaren. Altanen ska förstås fixas till med målning, fejning och lite inredningsdetaljer så att den blir alldeles vår.

Jag tänker mig svenskt lantlig sommar möter amerikansk veranda. Vitmålade trämöbler. Nedanför altanen ska jag plantera blommor som lockar fjärilar och doftar alldeles underbart, särskilt om kvällen. På bordet ska det blomma ljuva pelargoner eller sommarblommor. Lite tända ljus, kanske en enkel ljusslinga under taket.. Enkelt, vitt och somrigt! Hänger ni med mig i tankarna..? ;-)

Mia

4 kommentarer:

Mitt vita hem sa...

Hej.

Kommer bli helt underbart, är jag övertygad om! Det är ju sååå kul att flytta och inreda efter egen smak! :) Och nytt kök och bad är inte fel! :)

Själva har vi fått erbjudande om att köpa ett gammalt, gammalt renoveringsobjekt! Mitt upp i budgivningen av det andra! Men detta renoveringsobjekt har PRECIS den potentialen jag vill ha! Plus en trappa upp till övervåningen som är att dö för!!! Sååå vacker....
Men ALLT måste göras på det huset, finns inte ens ett badrum över huvud taget! Så väldigt mycket jobb innebär det!
Ja,ja till helgen avgörs det! Allt hänger på hur mycket han vill ha för det gamla 30-tals huset.....

Kram Åse

dnyahuset sa...

Jag förstår att du längtar. Jag ser också fram emot vår flytt för gud vad det kliar i inredningsfingrarna!

dnyahuset sa...

Jag förstår att du längtar. Jag ser också fram emot vår flytt för gud vad det kliar i inredningsfingrarna!

StrandviksVillan sa...

Förstår absolut vad du ser framför dig! :)
Förstår också hur mycket du längtar!

Hur tänker ni bo under tiden ni renovererar förresten? Eller har ni lägenheten kvar ännu ett tag?

Verkligen praktiskt med snickare i familjen :) Lycka till med flytten!