torsdag 11 juli 2013

Nytt kök på gång!







































Förlåt förlåt för att jag inte tittar tillbaka till er så mycket just nu kära bloggvänner! Jag hinner helt enkelt inte..

Ja, vad säger man - vi är i renoveringstagen! Och först och främst måste jag säga att vi har underbara föräldrar som ställer upp till 100 % med både barnpassning och hjälp i huset! Men så därtill duktiga hantverkare som förhoppningsvis håller tiden och som vi sett hittills är både mycket kompetenta, snabba och trevliga. Hoppas det håller i sig!

Men vi jobbar ju mycket själva också som ni kanske förstår och spenderar tid i huset till och från så gott vi kan för en liten 2-årig tjej härhemma. Det är lite pussel att få ihop det!

Den vita väggen i köket är mitt verk. Det är mycket häftigt och mycket roligt att få jobba med händerna och se gammalt och slitet förändras till något helt annat. Och förhoppningsvis mycket bättre.. Igår kom köket och då beställde jag kylen från Gorenje. Om en månad hoppas vi att vi flyttar in!

 Mia



6 kommentarer:

CAISA K. sa...

Känner igen pusslet, det är inte alltid så lätt att få ihop det. Här hos oss går det trögt just nu:)

Ser så spännande ut och sak bli roligt att få följa er husresa.
Arbetsglädje till er!

kram.

Mitt vita hem sa...

Åh så fint det blir!
Ska själv beställa en Gorenje, bättre pris än Smeg.
Beställde du vit eller champagnefärgad? :)

Kram Åse

Mitt vita hem sa...

Vi ska nog beställa det cremefärgade också. Håller med om att det bryter finast. Skulle ni ha kök från Ikea? Vilka luckor har ni valt? Vi funderar på Grytnäs men gillar kanske inte att det är folie luckor. Vill ha gedigna. Men dom jag ville ha tillverkas inte längre. :-(
Huset ligger i Munkedal.

Kram Åse

Photo by Maria sa...

Så snyggt det kommer att bli =)

Kram Mia

Smått och gott hos Lina sa...

Det där ser ut att bli jättefint! Härligt fönster och vit panel!

Kram Lina

vitarosor.blogg.se sa...

Vad roligt att få renovera från grunden, då får ni precis som ni vill ha det. Visst det är lite pyssel att få ihop allt men ni verkar ha snälla föräldrar som ställer upp, lycka! Det kommer att bli så fint. Följer med spänning hur det kommer att se ut.

Kram Susanne