onsdag 17 juli 2013

Mer kök!





























































Gissa vad som kom med DHL idag till huset? Gorenjekylen! Fortfarande ouppackad i garaget, gissa om jag längtar att få den på plats. Liksom hela köket förstås!

Förlåt för mobilbilder med sämre kvalitet men det är det som får dominera bloggen just nu, jag hinner inte fota med systemkameran hur gärna jag än skulle vilja.

Det ser förvisso inte så mycket ut för världen just nu men köksstommarna är monterade av min käre man och är på gång att monteras på plats i köket. Det här med renovering är bra träning för tålamodet, inte riktigt min starka sida att saker tar tid men en mycket nyttig erfarenhet! Och det här med att åka fram och tillbaka 11 mil till och från mellan vårt nya boende och vår lägenhet är.. tja, vad ska jag säga.. lite (läs mycket!) slitsamt (och jag har glömt vad sovmornar är för nåt) även om det är hemskt roligt att jobba med huset och se vårt hem växa fram långsamt men säkert!

Golvet är lagt, en plastmatta som minner om ett trägolv i varm ton. Mycket praktiskt så man kan tappa och spilla utan att vara rädd om golvet! Porslinshon var till min stora besvikelse skadad så nu väntar vi på den nya.. Ingen renovering utan lite trassel på vägen!

 Mia

3 kommentarer:

lallbacken sa...

hej maria. men så fint du får det i ditt nya hus :). det är härligt med egen trädgård och allt som det för med sig. vad fiffig snyyyyyg förvaring du visar tidigare. vill ha!!!!!!!!!!! ha det bra
mia

Susanne sa...

Hej! Jag tycker det är så roligt att följa er renoveringsresa!
Vi är mitt upp i en liknande som påbörjades i januari i år. En månad senare flyttade vi från Torslanda (stenängens lycka 16 närmare bestämt :)!) till Ucklum i Stenungsunds kommun. Här revs kök och badrum ut på direkten precis som hos er. När jag nu ser bilderna från er får jag faktiskt lite lite rysningar :) Även om det är fruktansvärt kul så är det också ett slit. Jag skulle inte vilja göra om det igen. Men man njuter så av allt som blir klart. Jag förstår att det sliter på er att åka så långt som ni gör! Vilken lycka när ni väl är på plats. Kom verkligen ihåg att njuta av allt som blir klart. Det är lätt att bli för uppstressad av allt som ligger framför känner jag.

Mitt vita hem & Det vita drömhuset sa...

Himmel vad jag längtar tills vi är där ni är nu! Vi har allt framför oss! Vilket jag både ser fram emot och fasar för litegrann. ;-)
Men det är ju alltid skönt att komma igång! Får se om vi får tillgång till "drömkåken" den 1 sept eller om det blir tidigare! :-)
Då blir det i alla fall kök och badrum direkt. :-)

Kram Åse