söndag 9 juni 2013

Varför? [Inspirationsfabriken]











































Jag har fått så fina pelargoner från svärmor genom åren och har nu också ett gäng lite här och där. Jättefina verkligen men jag måste ha tappat mina gröna fingrar, om jag ens haft några! Ingen av dem blommar, inte det minsta. De lever, får vatten, är gröna och har fina blad men icke att de vill blomma..

Så nu hoppas jag på er - kära läsare - vet att ni är så duktiga på allt annat så säkert även detta. Tips om hur jag ska få rackarna att komma med lite blommor?

Mia

3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Om du inte har tagit för mycket sticklingar och så av dem så borde de ju blomma. Men ge dem lite flytande pelargonnäring så kommer de nog igång. Många säger att man inte ska ge näring innan de börjar blomma men det gör jag alltid och mina blommar för fullt. Antar att du redan gett dem ny och bra jord redan

Kram Teres

DoYouFancyThis sa...

Jag har inte särskilt gröna fingrar och kan dessvärre inte hjälpa dig. Men tycker de ser riktigt fina ut ändå! =) /Hanna

Jes/Vita villa vila sa...

Finaste Mia, bilden är trots allt vacker trots att den saknar blomma :)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med blomtips men väl önska dig en finfin vecka som kommer!

Stor kram Jes ♥